• Nederlands

Search

  • Oplossingen
    • Efficiënter produceren
      • Augmented reality
      • Productie-automatisering
      • Robots en vision
      • MES, MOMS
        • Verpakkende industrie
      • OEE
      • Model Predictive Control
      • Model Based Control
      • Statistische Proces Controle
      • Back-up Systeem voor Procesinstellingen
    • Veiliger produceren
      • Machineveiligheid
      • Explosieveiligheid
      • NEN 3140 inspecties
      • Voedselveiligheid
        • HACCP
        • CIP
        • Tracking & Tracing
      • Data beveiliging
    • Duurzamer produceren
      • Power quality
      • Energiemanagement
    • Ontzorgen
      • Onderhoud
      • Detachering
      • Support bij storingen
      • Migratie van besturingen
      • Reserveonderdelen
      • Onderhoud en keuringen
  • Segmenten
    • Food / Feed
    • Infra
    • Machinebouw
    • Water
    • Chemie
  • Nieuws
  • Projecten
  • Over ons
    • Batenburg Techniek N.V.
    • Missie & Visie
    • Organisatie
    • Diensten
      • Consultancy
      • E&I Engineering
      • WTB Engineering
      • Software Engineering
      • Panelenbouw
      • Industriële Installatie
      • Service
    • Stage/Afstudeer trajecten
    • Datell
      • Datell Mercator NX
      • Datell Mercurius
    • Partners
      • Strategische partners
      • Solution Partners
    • MVO
      • Beleidsverklaring
      • CO2-reductie
    • Certificeringen
  • Vacatures
    • Vacatures
  • Contact
Home » Nieuws » Data gedreven beslissingen bij Rijkswaterstaat

Data gedreven beslissingen bij Rijkswaterstaat

Schip

Figuur 1, Punten wolk van een binnenvaartschip

Ideaal, een brug die hoog genoeg waar alle schepen onderdoor kunnen varen. Maar wat als de plaats van deze brug in een bewoond gebied is met heel veel fietsers die dagelijks over de brug heen gaan?  Hoe vaak moet het verkeer wachten voor een geopende brug? Om deze vraag te beantwoorden hebben Rijkswaterstaat en Beenen de handen ineen geslagen. Door gebruik te maken van data gedreven beslissingen is er een optimale oplossing voor alle partijen te vinden.

Machinevision en Intelligence

Afgelopen en komende tijd zullen de hoogtes van schepen bij de plek voor de nieuwe brug gelogd worden voor het verzamelen van data. Door gebruik te maken van een hightech sensor wordt een zogeheten ‘punten wolk’ van voorbij varende schepen gemaakt. Algoritmes filteren de ruwe data en zoeken het hoogste punt van een langsvarend schip. De gelogde schiphoogtes worden gebruikt in statistische analyses om inzicht te krijgen in het aantal brugopeningen. Deze informatie is belangrijk  voor het ontwerpen van de nieuwe brug. Op deze manier kan Rijkswaterstaat op data gedreven beslissingen maken ten behoeve van scheepvaarders én bewoners.

Schip

Figuur 2: Schiphoogte distributie van gepasseerde schepen

Food - FeedMachinebouwWaterInfraChemie

Vacatures

Word ook onderdeel van ons team en solliciteer op een van onze vacatures.

Vacatures

Contact

Heerenveen  +31 51 - 346 95 00
Zwolle           +31 38 - 426 12 80
Nijkerk          +31 33 - 247 88 08

Een Batenburg Techniek onderneming
© Batenburg Techniek - 2021
Webdesign: Heers
  • Privacybeleid
  • Oplossingen
    • Efficiënter produceren
    • Veiliger produceren
    • Duurzamer produceren
    • Ontzorgen
  • Segmenten
    • Food / Feed
    • Machinebouw
    • Water
    • Infra
    • Chemie
  • Projecten
  • Nieuws
  • Over Ons
  • Contact